Spotkania biznesowe to podstawa dobrych relacji z naszymi klientami czy współpracownikami. To właśnie podczas tych spotkań podejmowane są najważniejsze decyzje, podpisywane najistotniejsze umowy. Jak zorganizować spotkanie, aby dobrze wypaść i zachować biznesowy savoir-vivre?
Zaplanuj je wcześniej
Przede wszystkim daj osobie, z którą masz się spotkać czas. Z odpowiednim wyprzedzeniem podaj godzinę, miejsce i oczywiście cel spotkania. Wybierz też dobre miejsce na takie spotkanie. Jeżeli nie jest to biuro, znajdź miejsce, w którym nie będzie zbyt dużego hałasu, który mógłby przeszkodzić w rozmowie. Pamiętaj też, aby było to dogodne i w miarę możliwości bliskie miejsca dla wszystkich rozmówców.
Odpowiednio się przygotuj
Skoro to biznesowe spotkanie, z pewnością będzie ono dotyczyło istotnej kwestii dla twojej firmy. Przeanalizuj jeszcze raz dokładnie wszystkie informacje i przygotuj plan rozmowy. Zapisz wszystko o czym chcesz porozmawiać z twoim klientem czy współpracownikiem.
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze
Pamiętaj o punktualności. To niezwykle cenna cecha wśród ludzi biznesu. Istotny jest też odpowiedni, elegancki i schludny ubiór. Traktuj swojego rozmówcę z należytym szacunkiem i dokładnie wysłuchaj każdej jego wypowiedzi.